الجمعة، 10 ديسمبر 2010

مدونات ومدونين وانا

بقالى فتره بلف على مدونات للمثلين وبقراء قصصهم اللى بتكون فى اغلب الاحيان اكيده لان مش مطرين يغترعو ويالفو قصص ذى باقى المواقع لفيت كتير ولقيت مدونين بحس فيهم شبه من شخصيتى وعرفت افكار مختلفه واغلبهم متعيشين مع مثليتهم ونورولى على حجات مكنتش لقلها تفسير او تفسرها هيتعارض مع الدين وبصراحه المدونات دى كانت من الاسبال اللى شجعتنى على انى اعمل مدونتى اللى بكتب فيها دلوقت كنوع من انواع الفضفضه مع النفس حاولت اتعرف على بعض المدونين اللى حسيت فى مدونتو وكتباتو حاجه منى ومن اللى بفكر فيه مع نفسى وهو صاحب مدونه............... بصراحه من احسن المدونات اللى دخلتها وبالفعل ضفت اميلو اللى كان كتبو لاكن كانت معملتو عنيفه وردودو بيخه لدرجه ل تتحمل وبعد كده فهمت انو ما بيحبش الشات عبر الاميل وبيفضل المرسله عبر البريد ولاكن بعد مخت دش ساقع من الردود اللى لا تسر عدو ولا حبيب واحزنى بجد فسبتو ذى ما يحب وفضلت الف فى المدونات واقراء حكايات اصحبها وبعض المغامرات اللى كنت استغرب من جراتهم على فعلها مهما كانت الاسباب وحسيت ان اللى بيعجبنى ويشدنى اكتر للمدونات اهتمام اصحبها بيها والاعتناء بها وتحدثها ومن المدونات اللى عجبتنى منونه اسمها .................. منكرش ان اللى شدنى فى المدونه هو لكتابه صاحبها لادق التفاصيل واللى بتشدنى وبتخلينى استغرب على جراتو فحبيت اجرب حظى مع معرفتى بالمدونين هههههه واتعرف عليه طلبت منو الاميل وبالفعل استجاب وكتبهولى وبالفعل اتكلمنا فى البدايه وانا بحكيلو عن حياتى لقيتو بيقلى من كتر ما سمعت حكيات هشتغل طبيب نفسانى هههههه بصراحه معجبتنيش البدايه وحسيت كانى شخص وعايز يخلص منو المهم حكتلو وحسيتو بيحاول يخرجنى من الجو اللى معيش فيه نفسى المهم قفلنا وانا من عتى ديمن بشوف مين اللى ضيفنى ومين اللى شلنى من عندو وتفجات ان لقيتو شلنى من عندو بصراحه استغربت جدا مش هقول اتصدمت لان معتش فى حاجه غريبه فى الحياه اتفجات لفعلو ده وستغربت ان قعدنا سعتين منفضلين نتكلم ونرغى وبعد كده شلنى من عندى قلت يمكن دماغو صدعت منى ولا مكنتش هكون بفيده ليه المهم وانا بكلمو اول مره ورانى صورتو على الفيس بوك بصراحه كنت متوقعو مش جميل بس لما شفت بعض الصور ليه لقيتو مش بالشكل اللى كنت متخيلو بيه وانو معقول صحيح مش الشكل اللى يشدنى ويخلينى متنح بس صراحه حبيت شخصيتو جدا يمكن لان كنت عايز حد يسمعنى بلا استخفاف وتضيع وقت المهم وبالمقابل وريتو صورتى بالرغم من كرهى لانى اورى صورتى لحد بس بصراحه حبى لشخصيتو خلتنى اضحى ووريلو صورتى ههههههه وبعد كل ده لقيتو شلنى من عندو مش ليا حق استغرب المهم من شده استغرابى بعتلو فى الموضوع اللى طلبت من الاميل فيه ورجعت قلتلو ميرسى على الاضافه وميرسى على الحزف وفى اليوم التانى لقيتو فاتح الاميل فستغربت اكتر رحت وقلت يمكن رجع الاميل من اللى انا كتبتو لقيتو مفيش حاجه متغيره قلت عمل خصيه ان انا اقدر اشوفو وكلمو بس هو لا لقيتو بادى بالكلام فيما معنان ان انا موجود وظاهر عندو فتجننت المهم رجعنا نتكلم تانى وفجاه لقيتو طلب موبيلى للكلام استغربت لانو مش من نفس بلدى وبالتالى المكلمه هتكون دولى لقيتو مصر وانا بينى وبين نفسى ما بحبش لا اعطى موبيلى لحد وولا اكلم حد وبعد اصرار منو بعتلو النمره معرفش ليه هل لان ارتحتلو او نوع من انواع المغمره ولا لانو بعيد عنى فبالتالى مش هيقلى نتقابل بصراحه معرفش وبالفعل اتكلمنا لقيتو هادى فى كلامو وكلامو بحساب لدرجه ان حسيت نفسى اجتماعى من كتر ما كنت برغى انا وبطلاقه لوووووول بصراحه مكنتش عارف اتكلم فى ايه ولا ابتدى منين حسيت نفسى مكنتش مركز ادخل فى موضوع وخرج منو لموضوع تانى مش عارف يمكن لان اول مره اتكلم مع حد ويكون كمان عارف عنى كل حاجه لا اعلم كل اللى حسيتو بعد ما خلصت كلام معاه انى غلط انى اتكلمت مش لانو شخص مش كويس او لسبب فى كلمنا لا يمكن لانى مستغرب من تصرف انا مش متعود عليه وحسيت ان انا مش انا المهم وقبل ما نخلص المكلمه وعتو ان اقراء المدونه بالكامل وكفايه كده لان تعبت من الكتابه نكمل بعدين

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق