الخميس، 13 ديسمبر 2012

تجربه مريره لا تنسى


هي تجربتى مع تحليل hiv بعد اول علاقه مثليه ليا جالى بعدها بعشرة ايام وسواس قهرى بان ممكن يكون جالى هذا المرض اللعين الموضوع جه بتوهم ان ليه لا ميكنش اللى كنت معاه حامل للمرض وان ممكن اكون اتعديت منه وبالفعل بدات فى البحث عن المرض ده وعرفت طرق العدوه وايه طرق الكشف عنه طبعا طول الشهر ده كله حاله الوسوسه كانت تزيد عندى يوم عن يوم لدرجه ان بقا مرض hiv شاغل كل تفكيرى وبسبب حلتى النفسيه الوحشه الى بتزيد يوم عن يوم بدات احس بوجع فى القولون كل ما بديت افكر فى المرض ده طبعا مع حلتى النفسيه الوحشه كان عندى نقصان فى الوزن بالرغم من ان كنت باكل كويس ومع زياده الوهم عندى بديت اتوهم بان انا سخن لا انا مش طبيعى وطبعا كل ده مكنش حقيقى وحلتى النفسيه بتسوق اكتر واكتر لغايت ما قررت ان لازم اعمل تحليل عشان اخلص من الوهم والتعب اللى انا عايش فيه بس عرفت ان لازم اكون كملت شهر على الاقل من بعد شكى بالمرض وكل ماده حاله الشك تزيد عن الاول طيب هقول لعندى ايه فى البيت لو لقدر الله وكتير.. من الوساوس اللى كانت منغصه عليا عشتى الله لا يرجع دى ايام المهم مع بحثى على النت عن مرض hivعرفت ان لازم اعمل تحليل اسمه اليزا وده بيبين اذا كنت حامل للمرض ام لا فقط وليس مريض بيه وبالفعل تميت الشهر وقررت ان اروح احلل بسبب حلتى النفسيه وتعب القولون عندى من شده توترى رحت 1\12\2012 ومكنتش اعرف ان اليوم ده هو اليوم العالمى لمرض hiv صدفه غريبه هههههه المهم عرفتهم فى البيت ان عايز اعمل شويه تحاليل عشان اطما على صحتى مش اكتر وبالفعل لبست ونزلت وانا كنت فى قمه الرعب والم معدتى اول معمل رحته كان معمل مشهور اسمه المختبر اول ما قلتلهم عايز اعمل تحليل اليزا طبعا تعبير الشخص اللى كان بيكلمنى اتغير وحب يتاكد قلى الايدز قلتله ايوه طبعا كل ده والدم مسحوب من وشى من شده القلق المهم طلب منى البطاقه فانا بالصدفه كنت نسيها وحتا لو كانت معايا كنت رفضت ادهلهم المهم قلتلهم ان ناسيها فى البيت المهم مرضوش يعملولى التحليل من غير البطاقه وبعتقد ده نظام معمل التحاليل لان كان فى شخص تانى كانو وخدين كمان منه البطاقه المهم نزلت من عندهم وانا مدايق اكتر بسبب تعبيرات الوش اللى شفتها المهم مشيت شويه ورحت لمعمل تحاليل تانى بس المرادى الدم كان رايح من وشى خالص من كتر القلق هههههه رحت ولقيت ناس بيشتغلو فى المعمل قعدين يجى 5 او 6 يعنى الكل هيسمع عايز اعمل اه قلت للسكرتيره كنت عايز اعمل تحليل اليزا طبعا تعبيرات وشهم اتغيرت شويه ربنا ما يوريكم شر نظره الناس ههههههه قالتى قصدك hiv قلتلها ايوه المهم فعلن اخدتنى وسحبت عينه دم منى وانا فى المكتب جوه لقيت موظف بيسالنى انت ايه اللى خلاك تحلل التحليل ده انت شاكك بحاجه طبعا انا كنت مخترع قصه فى دماغى للاساله الى زى دى لان كنت متوقعها المهم قلتله اصل كنت واخد حقنه وكنت شاكك فيها انها مستخدمه قبل كده فحبيت اتاكد وكده المهم التحليل اتكلف 80 جنيه وقالولى هتستلم التحليل تانى يوم قلتلهم ماشى طبعا طول اليوم ده كل الافكار السلبيه كانت موجوده عندى لاكن كنت بطما نفسى بان يعنى دى كلها علاقه وحده اللى حصلت وان انشاء الله خير المهم جه تانى يوم طبعا كنت نازل والقولون عندى كان تعبنى على الاخر لولا ان كنت بتوه الاوهام اللى عندى باللى رايح والى جاى فى الشارع كنت هتعب اكتر المهم رحت المعمل وقلبى على ايدى سالتهم على التحليل قلولى ايوه خلص قلتلهم طيب النتيجه ايه قالولى نيجاتيف سلبيه يعنى قلتلهم عشان اتاكد كمان يعنى كويس قلولى ايوه والسكرتيره اللى كانت وخده التحليل منى كانت زى العقربه ههههه مكنتش مرتحلها خالص قامت دبالى كلمه وانا ماشى قالتلى ابقا خد بالك بعد كده طبعا تعبيرات وشها بتقلى خد بالك يا فالح بعد كده ونزلت عندهم وانا فى قمه السعاده وراحه البال وبطنى فى حاله هدوء من التعب وخت عهد على نفسى ان اصلى ركعتين شركر لله وان اللى عملته يكون اول مره واخر مره فى حياتى لان بجد اكتشفت ان العالم ده مش بتاعى وما ينفعنيش ده غير ان التجربه اللى مريت بيها تخلى اى حد يتوب بزات اذا كان موسوس زى ويوم ورا يوم كنت بحس بتحسن فى بطنى لغايت ما خفيت خالص طبعا ده ما يمنعش ان من الوقت للتانى بيجيلى حاله الوسواس القهرى من تانى بس بشكل خفيف وبيعدى مقدرش اقول دلوقت غير الحمد لله 
وكل مثلي ياخد باله من نفسه ولازم يحلل بس خلاص .

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق