الأحد، 26 سبتمبر 2010

انا مثلي 1





كنت فى طفولتى طفل هادى جدا ضعيف الشخصيه لا اميل للالعاب الجماعيه وبمل بسرعه جدا من اللعب مع الاطفال اللى فى سنى
كان نفسى جدا وانا صغير انى ابقى بنت وبسبب كده كنت بحب اوى لبس البنات فكنت البس لبس البنات واستخدم ادوات المكياج
بتعتها والكعوب العليا
وبسبب شخصيتى الهديه دى مكنش ليا اصحاب فى المدرسه وحتى خارج المدرسه وده السبب اللى كان بيخلى الاطفال اللى فى سنى
يشبهونى بالبنات
فى كل مراحل الابتدائيه مكنش ليا غير صاحب واحد وكان اسمو محمد  واختو  كان فهمنى اوى وساعد على كده انو كان
ساكن فى نفس البيت اللى ساكن فيه انا فضلت عندى حب للبس البنات وامنيه انى ابقى بنت لغايه سن 11 سنه وفى الوقت ده بديت اخد
بالى من تصرفاتى وان بدات لاحظ انتقدات المحيطين بيا اذا مش بالكلام فبالعيون وانتهى موضوع لبس البنات عندى وفضل امنيه
كان نفسى فيها وتقبلت نفسى كولد ولاكن فضلت شخصيتى مرفقانى الشخص الهادى اللى علامات براه الاطفال تظهر من عنيه ومن كلامو
مرت الايام وذهب محمد مع الايام لاختلاف الصفوف الدراسيه  وفضلت وحيد بلا اصحاب غير ابن خلتى  اللى كان
بنفس سنى مرت الايام ووصلت لسن 12ونص او 13 سنه خرجت عشان اجيب اكل لزحلفه كنت بربيها ووقت ما نزلت كانت اساعه 9 ونص تقريبا
فضلت ماشى عشان الاقى حد بيبيع خضره عشان اشترى منو المهم مشيت كتير والمشوار بقى طويل للبيت المهم جبت اكل الزحلفه المهم وانا راجع
وقفنى شخص كان فى حدود السبعه وعشرين تقريبا سالنى على محل للادوات الكهربايه فدليتو على الاماكن اللى اعرفها فى المكان المهم
لقيتو ماشى معايا وبيكلمنى محطتش فى بالى اوى وفجاه لقيت اديه بيمشيها عليا من ورا فتوترت بدا الخوف يدخل قلبى وكل اللى
جه فى بالى وقتها انو حرامى وبيمشى اديه بالطريقه دى عشان يشوف فى جيوبى فلوس كل ده وانا مكنتش فاهم حاجه الموضوع مخلينى مرعوب
وطول الوقت ده وهو بيكلمنى وانا مش رادى اخد ودى معاه احاول اتهرب منو وقتها على قد ما جه فى بالى ان اقف قدام فترينه محل وبالتالى
هيمشى هو ويسبنى الا افاجئ انو جه ووقف ورايه او بالاصح لزق ورايا وبالرغم من كده دماغى مش جيبه غير انو حرامى وبعد ما مشيت
من عند المحل فضل برضو ماشى معايا بنفس حركه الايد والتحسيس بالاصح المشوار طويل وهوا لسه ماشى معايا حاول يمشينى من شارع عادى
ولاكن رفضت فضل ماشى معايا لغايت ما وصلنى للبيت  كل ده وانا كنت موت من الرعب والخوف وطلعت للبيت عندنا ونا بجرى على السلالم
طبعن عندنا فى البيت استغيبونى وقعدو يسالونى ايه اللى اخرك وحكتلهم على اللى حصل معايا وكل ده وانا بحكى على انو حرامى
وفهمت من كلام اخويا وولدتى انو مكنش حرامى وانو شخص مش كويس وانا قاعد فعندى فى البيت سالونى وهوا واقف وراك ه
 قلتلهم ايوا وبكده اتاكدو انو شخص مش كويس وانو كان بيتحرش بيه وفضلت فى اليوم ده متصور انو مرقبنى وبيستنانى فى الشارع
مش فاهم انا ايه اللى ودانى للتفكر كده لووول حتى وانا نايم فضلت احلم بالموقف اللى حصلى والتحسيس اللى كان بيحسسو
والموضوع ده فضل شاغلنى لفتره طويله
ودى حكيتى فى اول ميولى واول تجربه تحرش حصلتلى


يتبع

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق