الجمعة، 5 نوفمبر 2010

انا والتحرش اصحاب

انا والتحرش اصحاب ههههههه بمعنى
  •  اول  تحرش بيا فى سن 13 سنه فى خلال العشر سنين اللى مرو اتعرضت لخمس ست مواقف ما بين التحرش والعروض بمعنى برضو ان شخص يلمحلى انو معجب تانى موقف اتعرضت ليه بعد خمس سنين تقريبا من اول تحرش كانت فى السينما وبما انى بقيت خبره فى الموضيع دى ههههه فبقيت شكاك فى اى حد قاعد جنبى بس مش معنى كده انى بظلم الناس لا بس باخد بالى وحظرى من اى مواقف مش طبيعيه ممكن تحصل المهم دخلت السينما والراجل اللى بيوصلنى لمكانى قعدنى فى كرسى على الطرف كان فاضى وتانى كرسى كان قاعد شخص فيه المهم قعت وبعدين حسيت ان جزمه الاشخص اللى جنبى لزقه فى جزمتى المهم قلت لما اختبر نوياه وابعد رجلى شويه بعيد عنو المهم بعد شويه ولقيت قرب جزمتو تانى ليا فى الوقت ده فهمت غرضو بس المهم قعت وكملت وكان مافيش حاجه بس كنت بحاول ابصلو من جنب عنيه عشان المح تصرفاتو المهم كل ما المحو الاقيه بيبصلى من الجنب وطبعن كل ميقرب رجليه انا ابعد ويقوم هو عامل اى حركه بايدو عشان يلفت نظرى وانا طبعا ولا كانى واخد بالى اكيد بعد التصرفات اللى حصلت دى قلبى بقا فى رجلى من كتر الخوف والرعب لغايت ما مشى ايدو على رجلى قمت بصتلو بعنف وقمت قايم وشفتلى مكان تانى وانتهى الموضوع .
  • من الاماكن اللى اتعرضت فيها لمواقف كتير للتحرش هو المينى باص يمكن اللى ساعد على كده ان بيبقى فى ناس كتير فيهم اللى واقف وفيهم اللى قاعد ومن المواقف اللى حصلتلى ان كنت راكب فى منى باص ومكنش فى مكان للجلوس ففضلت واقف وانا واقف فضى مكان عشان اقعد فيه فرحت وقعت وكان فى مكان تانى فاضى جنبى فلقيت شخص داخل عشان يقعد وهو داخل يقعد ولان فى الصف الاخير فعمل نفسو بيسند على رجلى عشان يعرف يقعد بشكل غريب ومستفذ لان الموضوع مكنش يستاهل انو يسند ايدو على رجلى ولان كمان طريقه وضع ايدو مكنتش مريحه خالص او فيها حسن نيه وكرر الموضوع ده كمان بحجه انزال الراجل اللى فى اخر الكرسى مع ان كمان كان ممكن ينزل وهوا قاعد بس لان نوياه مش سليمه من الاساس قام وسند على رجلى بشكل خلانى لا اراديا ارفض ايدو من على رجلى يمكن اللى يقراء كلامى يقول انى ببالغ او ان انا نويايا سيئه وشكاك بس ده حرص ووخدان بالى لان بقيت فاهم تفكرهم واسلبهم .
  • ومن المواقف اللى كمان حصلتلى فى المينى باص كنت فى مره راكب ومش لاقى مكان اقعد فيه ففضلت واقف ففى عمود الناس اللى وقفه بتمسك فيه فونا واقف وماسك فى العمود ده لقيت شخص بدل ما يحط ايدو على العمود ويمسك لقيتو بيحط ايدو على ايدى فبصيت على العمود كده قلت يمكن مش لاقى مكان يمسك فيه لقيت العمود فاضى فبصتلو كده لقيتو بيبصلى وكان بيقلى بعنيه ها ايه رايك فقمت ساحب اديه من تحت اديه .


  • والموقف الثالث اللى حصلى فى نفس وسيله المواصلات كنت راكب فى يوم وقاعد فى الصف الاخير الا ولاقى راجل شكلو بيشتغل فى ورشه او عامل بصراحه مش عارف المهم لقيتو بياخد ويدى معايا فى الكلام بصوت واطى جدا بصراحه كمان مرتحتلوش وعشان كده مدتلوش وش وكنت بجاوب على قد السؤال وادور وشى نحيه الشباك فلما لقانى كده قام فى الاخر ساكت المهم كمان شويه لقيت طفل قاعد جنبو فى حدود 11 او 12 سنه لقيتو بيكلمو بنفس الاسلوب ومش بس كده بدء يحط ايدو على رجليه وفى الوقت ده اتاكدلى شكوكى مش بقلكم خبير ههههههه بس من حسن الحظ الولد قام لانو كان هينزل للمحطه بتعتو .


  • ومن المواقف الاخيره اللى حصلتلى فى نفس السنه كنت خارج فى يوم بليل بتمشه وفى الوقت ده الشوارع كانت مزدحمه لان كانت المدارس على الابواب فونا طالع من شارع العباسى وطالع على الطريق اللى بيودى على السكه الجديده لقيت واحد بيلمس دراعى بطرف ايدو اعتقت انو حركه لااراديه لشخص مستعجل وعايز يعدى من شده الزحام شويه ولقيتو طول فى لمسه ايدو على دراعى بدات اشك فيه وقلت لما اخرج للطريق همشى لطريق معاكس عشان يبعد لقيتو برضو ماشى ورايا بنفس لمسه ايدو ومش بس كده وبيحسس على دراعى بطريقه خفيفه منكرش ان فى الوقت ده مت من الرعب وتوترت فلما لقيتو بالشكل ده قمت رجعت من الطريق اللى ماشى بيه ومشيت العكس عشان اعدى الطريق ويتوه وميعرفش يجبنى وانا بلف للجه التنيه لقيتو بيسالنى الساعه كام قلتلو على الساعه ومشيت على طول وانا بلف حسيتو عايز يكمل كلام بس مدتلوش فرصه ومشيت على طول طبعا هو عايز يرغى معايا باى شكل ما لمجرد انو يقف معايا اطول فتره ممكنه المهم عديت الطريق فاعتقادى انو بكده هيتوه عنى فى وصت الزحام ويسبنى بس باين عليه نفسو كان طويل المهم عديت الطريق والا افاجئ بيه ماشى ورايا ولما حسيتو ان عايز يتكلم معايا وقفت فجاه ووجهتلو الوش الخشب المعتاد منى لوول وقلتلو فى حاجه قعد يقلى انت متاكد ان ماشفناش بعض قبل كده قلتلو بشكل سريع لامعرفكش وكت نفسى على طول ودخلت محل سال فيه عن حاجه بامل انو يمشى وبالفعل خرجت من المحل ملقتهوش موجود .


  • وبكده يبقى اتعرت لست محولات تحرش فى خلال العشر سنين اللى فاتو ده كلو غير المواقف اللى كنت شاكك فيها بس مكتبتهمش لعدم اكتفاء الادل لووول


  • ومنكرش بصراحه على قد ما كنت بدايق وبستغرب من المواقف الكتيره اللى حصلتلى على قد مكنت بحس باحساس غريب اومرغوب صحيح الرغبه من الرجاله لاكن كمان ليها طعم ومنكرش كمان اللى كان بيخلينى احط علامات استفهام وبيخلينى اسال نفسى هل العالم اللى عرضو عليا هل هم حسين بميولى عشان كده بيخليهم يعرضو ولا انا فيا حاجه غلط بتخليهم يتشجعو لكده .





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق