الاثنين، 26 نوفمبر 2012

موهوم


كنت كتبت قبل كده موضوع عن اول تجربه مثليه قمت بيها تاريخ لاينسى 29\10\2012 وقتها على ما اتزكر ان قلت ان دى كانت اول مره واخر مره اقوم بيها او هكذا نويت لاكن المشكله عندى مش هنا المشكله ان انا عندى وهم وقلق من الامراض الجنسيه وبالتحديد hiv بجد عندى رعب من المرض ده ديما عندى احساس ان هصاب بيه ناس قلتلى ان يعنى ان انا ماليش تجارب كتير عشان يجينى المرض ده اعوذ بالله ولما لقونى قلقان بالشكل ده نصحونى بان اعمل فحوصات للمرض ده مع العلم ان معنديش اى اعراض حتى خفيفه تدل ان عندى حاجه لاكن المشكله فى ان اى احساس بسخونه طفيفه فى اليد او الوجه على طول يجى فى دماغى هذا المرض ويجيلى حاله القلق والتفكير السلبى المشكله التنيه ان حتا لو حبيت احلل صراحل احرج ان اقول لمعمل تحاليل ان عايز احلل للمرض ده لان دغرى اكيد هيجى فى دماغه العلاقات الجنسيه وبالتحديد الشاذه كما يسمونها وحتى لو تغاضيت عن كل ده وحبيت احلل عرفت ان لازم يكون تم 3 اشهر على مرحله الشك عشان يظهر ويبان فى التحليل طيب يعنى معقول هقدل اعيش فى حاله الرعب والوهم اللى انا فيها دى كمان شهرينا وانا لسه باقيلى يونين وكمل شهر فقط على التجربه دى بجد حاسس ان من كتر الطاقه السلبيه اللى فى تفكيرى ده يتحول لواقع اعوذبالله كل شويه اطما نفسى واقول ما ياما ناس مقدين حيتهم بالطول والعرض وعادى وما اصابوش بالمرض ده مع العلم ان الشخص اللى وقعت معاه فى الموضوع ده كان ليه 14 علاقه قبله استرها عليا يارب بس الحجات الى بحاول اطمن انفسى بيها انو مجند فى الشرطه العسكريه واكيد بيبقالو فحوصات تبين اذا حامل للمرض ده ولالا يمكن الحاله اللى انا فيها دلوقت بتخلينى بشكل عام اغير طريقه تفكيرى فان اخلى تفكيرى اكتر اجابى على الامور لان انا بشكل عام شخص قلق جداا احب ابص للامور بواقعيه لدرجه انها تتحول لتشاؤم وده طبعا حاجه وحشه مابقلش غير يارب ابعد عنى الافكار السلبيه اللى ممكن تنغص عليا عشتى واللى هيا ممكن تكون مجرد وهم فى دماغى لا اكثر وانشاء الله هو كده .
بشكل عام الايام دى مافيش حاجه جديده مرت فى حياتى نفس الروتين اليومى بتاع كل يوم وحاله التفكير السلبى اللى بفكر بيها كل يوم وفى كل لحظه فى اشخاص كنت حابب اتكلم معاهم يمكن يكون عندهم معلومه تطمنى لاكن للاسف لا اجد حد ربنا يكون بعون الجميع .

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق