الخميس، 12 أبريل 2012

منوعات


تعبت من كتر التفكير دماغى ما بتقفش لدرجه الاذعاج حتى وانا حاطط دماغى على المخده وبنام بفكر مش عارف اعمل ايه يمكن ده لان اغلب الوقت او كل الوقت قاعد مع نفسى فده بيخلينى بفكر فى اى حاجه وكل حاجه منكرش ان التفكير الكتير ده خلانى احلل كل حاجه بتحصل قدامى ولكن ده ما يمنعش انو سعات بيبقى نقمه على الشخص لان بيخليه بيفكر فى حجات كتير حتى لو سلبيه او من درج الذكريات فعلا معتش قادر اتحمل الوحد بحس ان كلامى شبه اللى قبلو واللى قبلو حياتى مافيهاش جديد اللى اصحى فيه ابات عليه 


جيت فى وقت كان جوايا احساس قوى بان انا محتاج فعلا للحب نفسى احب واتحب وانا مش من النوع اللى بيبحث عن الحبيب سايب الموضوع للحياه يجى ميجيش بس احساس متعب بمر بيه كل فتره كده سعات بسال نفسى مين هيستحمل شخص ذى مختلف فى كل حاجه فى ظروف حياتو وشخصيتو ودماغو مين هيستحمل شخص بيفكر كتير وبيحسب كل حاجه بيعملها مين مستعد يقدى وقتو مع حد عندو كلاكيع وعقد نفسيه سبحان الله اللى نحب نتعرف عليهم ونقرب منهم يبعدو عننا ويتبعدو واللى يحبونا ويحبو يتقربو مننا نبعد عنهم ولكن الفرق بينى وبين حد تانى ان بحترم كل اللى بيتقربو منى حتى لو بالكلام حتى لو مكنتش متفاعل فى للكلام معاهم بقدر الاحساس اللى عندهم ده وبتفاعل معاه وببادلهم نفس الموده حتى لو ما بفضلش الكلام معاهم فى وقت ناس تنيه عنهم هوايه تجاهل الاخر والتفنين فى تهميشو ورمى قربو منهم فى عرض الحيطه بس اقول ايه دى الدنيا 




مش عارف ايه الحكايه طالع على بالى اسبغ شعرى غير ان بلاحظ وجود بعض الشعر الابيض عندى مش ده الاساس نفسى اعملو كستنائى او بنى غامق وللعلم وللى ما يعرفش طول عمرى من هواه تلوين شعرى وانا عندى 10 سنين كنت اول واحد يسبغ شعرو كان قبل عمرو دياب كمان هههههههه يمها سبغت شعرى اصفر ههههههههههه وعنكم ما تشوف الا النور كان شكلى غريب وملفت  فى السنه اللى بعدها سبغت شعرى بنى فاتح بس ما حبتوش السنه اللى بعدها  كنت بمر بمرحله جنون ههه من كتر ما سبغت شعرى عملتو اصفر ورجعت كنت عايز اعمل خصل بس صفره بس من كتر ما شعرى كان قصير مكنتش بعرف وعشان كنت عايز افتح درجه الون كنت بزود النشادر ودى من المواد الكويه هههههه من كتر ما زوت فى الدرجه شعرى اتحرق ههههههههههه وكان بيتقطع حتى بعد ما الون راح شعرى بعدها ضعف وكان بيقع كل ما بسرح شعرى ولغايت دلوقت بس مش عارف ده طبيعى ولا بسبب اللى عملتو لشعرى لوول بس متخفوش لسه متقرعتش لاكن بعتقد لما اكبر فى السن شعرى هيخف كتير المهم كنت بقابل سبغ شعرى ده بالاستغراب بان ما بيسبغش شعرهم غير البنات بس مكنتش بحط فى دماغى الكلام ده وردى عليهم كان ان السبغه دى مش مكتوب عليها للبنات فقط دى بدع احنى اللى اخترعناها واللى كمان بيشجعنى على كده ان كنت بلاقى كمان فننين رجاله بيقلدونى ويسبغو شعرهم  فمكنتش باخد فى بالى ولغايت دلوقت الموضوع فى دماغى

هناك تعليقان (2):

gay-ana يقول...

لو ممكن يا عزيزي إنك تشوف ليه مدونتك لما تكتب موضوع جديد، ما تطلعش عندي في أول قائمة المدونات...
شوف في مدونتي، لما واحد يكتب موضوع جديد، مدونته تصير الأولى في القائمة!
فيه باراميترز يمكن إنك تعملهم في البلوغر أظن...

jan يقول...

ايوه شفت بس مش عارف المشكله فين هحاول اشوف فى الاعدادات يمكن الاقى الحل

ميرسى على المتبعه

إرسال تعليق